Specjalista SEO - kim jest i czym się zajmuje?

Specjalista SEO – kim jest i czym się zajmuje?

Na każdym kroku możemy coraz więcej usłyszeć o specjalistach od SEO. Słyszymy, że działania takich osób bądź firm diametralnie odmieniły funkcjonowanie, a przede wszystkim zyski danego przedsiębiorstwa. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, czym do końca jest to całe SEO i osoba wykonująca swoje obowiązki w ramach takiej usługi. Już teraz dowiesz się najpotrzebniejszych informacji o specjalistach SEO oraz przekonaj się, jakie korzyści specjalista SEO może dać Twojej firmie!

Kim jest specjalista SEO?

Jednoznaczne określenie specjalisty SEO (Search Engine Optimization) jest dosyć trudne. Pojęcie to wiąże się z kilkoma ważnymi gałęziami pobocznymi, które składają się w jednolitą całość. Jednak w rzeczy samej można powiedzieć, że specjalista SEO ma za zadanie umieścić daną stronę internetową na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce pod daną frazę bądź słowo kluczowe. Większość jego pracy opiera się na wielu działaniach, które w rezultacie mają dać dobre wyniki w „pozycjonowaniu” danej strony internetowej.

Czy mogę samemu zadbać o SEO strony bądź sklepu internetowego?

W teorii tak, jednak w praktyce będzie to bardzo ciężkie zadanie. Pozycjonowanie strony internetowej w rzeczy samej jest często bardzo ciężkim zadaniem. Trudność wypozycjonowania danej witryny zależy od wielu czynników, jednak w przypadku, gdy tematyka bądź nisza naszej strony jest bardzo szeroka i konkurencyjna, to samodzielne wywindowanie jej na wysokie miejsca w rankingu będzie bardzo trudne, żeby nie powiedzieć – niemożliwe. W celu skutecznego pozycjonowania stron internetowych, należy posiadać duże doświadczenie w tej branży. Musi ono być również podparte odpowiednią wiedzą teoretyczną, ponieważ nauka od całkowitego zera do osiągnięcia chociaż lekko zadowalających wyników może trwać bardzo długo. Szczególnie, że jest to branża usługowa, w której zasady funkcjonowania specjalistów bardzo często się zmieniają. Najbardziej popularna wyszukiwarka, a więc „Google”, często wprowadza zmiany w algorytmach, które odpowiadają za wyniki wyszukiwania. Specjaliści SEO muszą na bieżąco być z nowinkami, które tego dotyczą. Można powiedzieć, że specjalista od pozycjonowania efekty swojej pracy zawdzięcza swojej ogromnej wiedzy teoretycznej, doświadczeniu oraz umiejętnemu reagowaniu na każde zmiany w branży.

 

Zobacz również:

 

Wiedza teoretyczna specjalisty SEO

Powyżej powiedzieliśmy sobie, że specjalista SEO musi posiadać pewnego rodzaju kompendium wiedzy, dzięki któremu można określić jego zaawansowanie w branży. Jakie podstawowe informacje powinna posiadać osoba, chcąca skutecznie zaistnieć w dziedzinie SEO? 

  • znajomość pojęć związanych z szeroko-pojętą informatyką,
  • umiejętność wypowiedzenia się nt. parametrów danego URLu, które można znaleźć w wynikach wyszukiwania,
  • możliwość określenia, czy dana strona internetowa jest wartościowa czy też nie,
  • umiejętność używania różnego rodzaju zaawansowanych narzędzi przydatnych w pracy jak np. Ahrefs, Majestic SEO czy też Google Analytics,
  • znajomość parametrów, wedle których Google szereguje strony internetowe w wyszukiwarce,
  • wiele więcej.

Teoria związana z dziedziną SEO jest naprawdę bardzo szeroka. Na potwierdzenie tych słów należy zaznaczyć, że w internecie można znaleźć sporo obszernych kursów i poradników, które są oczywiście dostępne w formie płatnej. Przerobienie zawartej tam wiedzy dla totalnego laik’a może być bardzo czasochłonne, dlatego ewentualne rozpoznanie prawdziwego specjalisty SEO może być bardzo łatwe.

Umiejętności praktyczne specjalisty SEO

Oprócz wiedzy teoretycznej, profesjonalny specjalista SEO powinien również wykazywać się wieloma umiejętnościami w praktyce. Czymże jest wiedza teoretyczna, bez umiejętności praktycznego jej wykorzystania, prawda? Jakie podstawowe czynności powinien więc wykonywać specjalista od pozycjonowania?

  • wykonanie podstawowych zmian w kodzie strony, dzięki znajomości HTML + CSS,
  • umiejętne posługiwanie się konsolą CMD bądź też terminalem MaCa,
  • sprawne korzystanie z klienta FTP,
  • znajomość działania i możliwość umiejętnej pracy na popularnych CMS’ach oraz skryptach internetowych,
  • wdrożenie i zoptymalizowanie działania wizytówki w Google Moja Firma,
  • wiele innych.

Powyższe umiejętności to oczywiście jedynie zalążek pełnego zakresu czynności, którymi wykazywać powinien się zawodowy pozycjoner. Jednak w przypadku, gdy poszukujemy dobrego pozycjonera do naszej firmy, to warto posiadać chociażby minimalną wiedzę, aby skutecznie zweryfikować umiejętności danej osoby.

Co specjalista SEO może wnieść do Twojej firmy?

Po zapoznaniu się z niniejszym artykułem jesteś już zapewne nieco bardziej świadom tego, kim jest i czym zajmuje się specjalista SEO. Jednak być może wciąż nie dostrzegasz nawet najmniejszych korzyści, jakich mógłbyś spodziewać się po współpracy z firmą usługową z dziedziny SEO? W takim razie wyobraź sobie, że działania SEO mogą przynieść Tobie dziesiątki, setki, tysiące potencjalnie nowych klientów. Dodatkowy ruch z wyszukiwarek może okazać się dla Twojej firmy prawdziwym przełomem, dzięki czemu firma w szybkim tempie zwiększy swojej zyski. Warto zastanowić się nad skorzystaniem usług specjalistów od SEO, którzy na rozmowie o współpracę z pewnością wszystko wyjaśnią.

About the author