Gdzie zastosować kasetony reklamowe? Kasetony reklamowe stanowią powszechną formę reklamy, która znajduje zastosowanie w wielu branżach. Umożliwiają widoczne oznaczenie punktów usługowych, wejścia do sklepu, siedziby firmy, ale odgrywają także rolę informacyjną. Ze względu na reklamowanie pewnych usług powinny być przede wszystkim atrakcyjne wizualnie.
Co to jest kaseton?
Kasetony reklamowe to zróżnicowana grupa produktów. Zwyczajowo to jednak tablica w kształcie prostopadłościanu, jednostronna lub dwustronna, na której umieszczone są podstawowe informacje o firmie, czyli jej logo i nazwa. Nośnik montowany jest zwykle na ścianach budynku, równolegle do niej (kaseton jednostronny) lub prostopadle (kaseton dwustronny typu semafor). Może być tak, że na kasetonie znajduje się więcej informacji, w tym treści graficzne. Częściej jednak tak rozbudowana forma reklamy zarezerwowana jest np. dla banerów.
Kasetony reklamowe- materiał wykonania
Kasetony reklamowe mogą być wykonane z różnego rodzaju materiałów, w tym:
– pleksi – przeznaczony głównie dla mniejszych realizacji,
– siatki winylowej – głównie dla dużych projektów,
– dibondu – jest to płyta kompozytowa zbudowana z kilku warstw aluminiowych; obecnie to najpopularniejszy materiał, który cechuje się funkcjonalnością i wytrzymałością w stosunku do ceny,
– aluminium – używane jest wyłącznie do ramy,
– drewno – jej utrzymanie w dobrym stanie jest trudne, ale może być bardzo efektowne.
Zobacz także:
Kasetony reklamowe – zastosowanie
Kasetony reklamowe są bardzo uniwersalne, przez co znajdują zastosowanie w wielu miejscach. Zwykle ozdabiają siedzibę firmy, informują również o godzinach otwarcia punktów usługowych. Ze względu na swoją funkcję reklamową i informacyjną, powinny być dokładnie widoczne. W ten sposób przyciągają wzrok i budują pozytywny wizerunek firmy.
Kasetony reklamowe – rodzaje
Na rynku dostępny jest szeroki wybór kasetonów reklamowych. Istnieje nawet możliwość stworzenia własnego projektu i zlecenie jego wykonania profesjonalnej agencji reklamowej. Niektóre z nich oferują usługi: laminowania, cięcia laserem czy frezowania, które umożliwiają osiągnięcie precyzyjnego kształtu, ale też zwiększenie odporności na działanie warunków atmosferycznych. Podział kasetonów reklamowych dotyczy zwykle ich wewnętrznego oraz zewnętrznego zastosowania. Istnieją również kasetony reklamowe led albo bez podświetlenia. Pierwsza opcja daje więcej możliwości, przede wszystkim jest doskonale widoczna niezależnie od pory dnia i nocy. Kolejne rozróżnienie dotyczy materiału, z jakiego wykonane są kasetony reklamowe.
Dlaczego kasetony reklamowe są dobrym wyborem?
Kaseton reklamowy to praktyczne rozwiązanie z wielu względów. Przede wszystkim jest to uniwersalny nośnik reklamowy, a przy tym skuteczny i trwały. Jego podświetlana wersja pozwala wyróżnić się z tłumu i dotrzeć do szerszego grona odbiorców, niezależnie od warunków panujących na zewnątrz (np. po zmroku). Co więcej, kasetony reklamowe cechują się optymalnym stosunkiem jakości do ceny. Zwykle można je bezpiecznie użytkować przez wiele lat, a mimo to nie tracą swoich właściwości. Aby tak się stało, warto wybrać tworzywa dobrej jakości, które wyróżniają się odpowiednimi parametrami. Dzięki temu przetrwają zarówno trudne warunki zimowe (deszcz, śnieg, wiatr), jak i letnie (np. promieniowanie UV).
Kasetony reklamowe czy zwykłe szyldy?
Wiele osób, próbując zaoszczędzić trochę pieniędzy decyduje się na tańsze szyldy. Tymczasem wykonane z drewna lub metalu szybciej ulegają dewastacji, będąc podatne na zmienne warunki atmosferyczne. W wyniku tych działań farba odpada szybciej, a materiał rdzewieje. Natomiast kasetony reklamowe wykonane są z materiałów odpornych na kurz, brud i rdzę. Z kolei ich gładka powierzchnia zachowuje przez długi czas estetyczny wygląd. To samo dotyczy kształtu. Tradycyjne szyldy dostępne są zazwyczaj w formie prostokąta lub kwadratu, a kasetony oferują znacznie szerszy wybór. Największym atutem kasetonów jest jednak opcja podświetlenia, co gwarantuje użycie technologii LED. W ten sposób można zadbać o prawidłowe wyeksponowanie logo oraz nazwy, zwiększając tym samym ich widoczność. Wiele osób martwi się jednak o kosztowność tego typu inwestycji. Tymczasem oświetlenie LED jest energooszczędne, dzięki czemu pozwala zadbać nie tylko o portfel przedsiębiorcy, ale i naszą planetę. Kolejną zaletą tego rodzaju nośnika reklamowego jest możliwość zastosowania zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Ponadto kasetony reklamowe w przeciwieństwie do klasycznego szyldu mogą być jednostronne, a więc przymocowane bezpośrednio na ścianie. Alternatywą jest kaseton dwustronny- zawieszony prostopadle do niej. Dzięki temu można osiągnąć ciekawy wizualnie efekt, który przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy.
Wszystko to powoduje, że kasetony reklamowe nie bez powodu cieszą się taką popularnością. Wspomniane atuty wpływają na ich funkcjonalność, ale również estetykę budynku, który zdobią. Mają też swój udział w pozytywnym odbiorze firmy przez klientów czy kontrahentów.